Viimased postitused:

Re:Sportimine ja fiile
fiile.ee 12:00 22.10.2014
Re:Sportimine ja fiile
taavi1982 14:52 16.09.2014
pidev fiiletamine
Coexiz 14:36 20.04.2014
Re:Kui palju on fiiletajaid?
KaireMaryon 08:29 16.04.2014
Re:Kui palju on fiiletajaid?
Coexiz 18:35 11.04.2014
Re:probleem- hommikusgi read puuduvad
Kdu 11:36 20.01.2014
Korduvmen sissekandmine?
Sulev 16:45 28.11.2013
-
hardiholpus 22:30 05.11.2013
-
hardiholpus 15:47 01.11.2013
Re:kohv piimaga
jaans12 00:33 01.10.2013
Re:Kui palju on fiiletajaid?
Knnapas 12:06 10.09.2012
Kui palju on fiiletajaid?
kirsikivi 14:23 03.09.2012
Re:Murjamike proovib ka.
murjamike 06:23 02.08.2012
Re:Murjamike proovib ka.
kirsikivi 15:26 30.07.2012
Re:Murjamike proovib ka.
murjamike 20:58 27.07.2012
Re:Fiile viib lbi terviseedendusprojekti!
maryty 15:27 01.05.2012
Re:kirsikivi alustab taas
kirsikivi 20:34 06.04.2012
Re:kumkvaat, kinkan, miniapelsin
Reelika 11:41 29.03.2012
kumkvaat, kinkan, miniapelsin
kirsikivi 14:35 21.03.2012
Re:Papaia
kirsikivi 18:09 12.02.2012

TEST! Kas sinu elustiil on tervislik?

Kirjutas fiile.ee   

Vasta igale väitele vastusega JAH või EI!

1. Söön vähemalt 1 kord päevas sooja sööki (puder, praad, supp)

2. Söön päevas 5-6 toidukorda (3 põhitoidukorda ja 2-3 vahepala)

3. Eelistan kodus küpsetatud toitu kiir-, poolvalmis ja valmistoitudele

4. Külastan rämpstoidurestorane harvem kui 2 korda kuus

5. Eelistan toitude maitsestamisel soola asemel ürte ja maitseaineid

6. Valin toitu ja toiduaineid vajalike toiteinete (vitamiinid, mineraalained jm) sisalduse järgi

7. Eelistan võimalusel eestimaiseid ja ökoloogiliselt puhtaid toiduaineid

8. Tarbin rohkem kui 50g maiustusi, kooke, pirukaid, näkse, limonaade jm vähem kui 2 korda nädalas

9. Tarbin alkoholi vähem kui 2 korda nädalas

10. Söön iga päev vähemalt 3 erinevat puuvilja

11. Söön iga päev vähemalt 300g puuvilju (toorelt, toor- või täismahlana, smuutina)

12. Söön iga päev vähemalt 1 peotäie marju (toorelt, toor- või täismahlana, smuutina)

13. Joon iga päev 7 klaasi (1,5l) vedelikku (va piimatooted, energiajoogid, alkohol, magustatud ja/või gaseeritud joogid)

14. Söön iga päev vähemalt 700g köögivilju toorelt või kuumtöödeldud kujul (va kartul)

15. Söön iga päev vähemalt 3 erinevat köögivilja (va kartul)

16. Söön kartulit harvem kui 3 korda nädalas

17. Söön iga päev vähemalt 300g teraviljatooteid (va valge sai ja valge jahu tooted)

18. Eelistan enamasti 100% täisteratooteid

19. Eelistan vähemalt 4 korda nädalas sea- või veiseliha asemel kala või muna

20. Eelistan vähemalt 2 korda nädalas sea- või veiseliha asemel linnuliha

21. Söön vähemalt 1 päeval nädalas ainult taimset toitu (köögiviljad, kaunviljad, teraviljad, puuviljad)

22. Ei söö lahjemaid piimatooteid, nagu piim, keefir, jogurt, kodujuust jm, rohkem kui 300g (2 klaasi) päevas

23. Ei söö rasvasemaid piimatooteid, nagu juust, sulatatud juust, toorjuust, hapukoor jm, rohkem kui 50g päevas (2-3 viilu juustu, 2-3 sl pehmet juustu, hapukoort)

24. Väldin „light“ piimatooteid

25. Tarbin magustatud piimatooteid, nagu kohukesed, jäätised, maitsestatud jogurtid ja kohupiimad, harvem kui 2 korda nädalas

26. Söön kaunvilju (läätsed, oad, herned, kikerherned jm) vähemalt 150g iga päev

27. Söön pähkleid ja seemneid vähemalt 2 peotäit (40-50g) iga päev

28. Eelistan salatite valmistamisel kasutada rafineerimata külmpressitud toiduõli

29. Eelistan küpsetamisel kasutada margariini asemel võid või toiduõli

30.   Liigun vähemalt 4 tundi nädalas (kõndimine, aktiivsed kodutööd, treeningud)

31.   Joon alati peale füüsilist koormust vedelikku (va piimatooted, energiajoogid, alkohol, magustatud ja/või gaseeritud joogid)

32.   Söön alati peale treeningut kerge eine (mitte loomset liha), et taastada organismi energiavarud

33.   Puhkan igal öösel vähemalt 7 tundi

34.   Minu kaal ei ole viimase 2 aasta jooksul märgatavalt (üle 5 kg) tõusnud ega langenud


Loe kokku kõik JAH vastused!


Tulemus:

0-12 JAH vastust.

Sinu tulemus ei ole hea. Toitud ebatervislikult ja ühekülgselt. Kui jätkad senist elustiili, võivad sind lähitulevikus päris tõsised haigused kimbutama hakata. Peaksid endale toitumise põhitõed selgeks tegema ja oma igapäevamenüü kriitiliselt üle vaatama. Fiile saab sind selles aidata!


13-23 JAH vastust.

Sinu tulemus on nii ja naa. Mõned harjumused on sul head, teised aga mitte nii tervislikud. Peaksid pöörama rohkem tähelepanu oma toitumisele ja harjutama end tervislikuma toitumisstiiliga! Nii saad olla kindel, et su keha saab kõik vajalikud toitained, et olla terve ja tunda end energilisena! Fiile saab sind selles aidata!


24-34 JAH vastust

Palju õnne! Sinu tulemus on väha hea. Pöörad piisavalt tähelepanu tervislikule toitumisele ja elustiilile! Sinu toitumisharjumused tagavad su kehale rahuldavas koguses vajalikke toitaineid, et olla terve ja energiline! Kui sinu tulemus ei olnud 34, siis tasuks oma kitsaskohtadele rohkem tähelepanu pöörata! Fiile saab sind selles aidata!

struktuurifondid

Test on välja töötatud projekti "Õige toitumine ja piisav liikumine on pika eluea võti! " nr. 1.3.0402.11-0076 raames.
Projekti rahastab Euroopa Sotsiaalfond 

Lisa kommentaar