Rohelise Püramiidi Dieet!

Trüki E-mail

Mida see tähendab?

Dieedi all mõistetakse tavaliselt toitumist, mille puhul jäetakse suurem või väiksem hulk toiduaineid igapäevasest toidusedelist välja. Rohelise Püramiidi Dieedi puhul ei jäeta ühtegi toiduainet toiduratsioonist otseselt välja, pigem õpetatakse toituma tasakaalustatult, see tähendab toiduaineid õigetes kogustes tarbima. Osasid toiduaineid peab inimene sööma palju, teisi veidi vähem ja mõningaid võimalikult harva. Organism vajab kõiki toitaineid ja iga toiduaine on vajalik suuremal või väiksemal määral, küsimus on kogustes!

  • 95% inimestest ei toitu korralikult (tasakaalustatult)
  • 75% inimestest tarbivad toite, mis kahjustavad nende organismi (WHO andmed)
Kahjuks on tänapäeva kiire elutempo juures trend selline, et tarbitakse toiduaineid vastupidiselt organismi vajadustele. Toiduaineid, mida peaks sööma tihti ehk iga päev (nn rohelise püramiidi toidugrupid), tarbitakse väga harva või mõnel juhul peaaegu üldse ning toiduaineid, mida organism vajab väga väikestes kogustes või peaaegu ei vajagi (nn punase püramiidi toidugrupid/-ained), süüakse liiga palju.

Rohelise püramiidi toidugrupid:

  • Täisteratooted – terakestasid sisaldavad toiduained.
  • Puu- ja köögiviljad – 5-6 erinevat puuvilja, 7-8 erinevat köögivilja iga päev.
  • Kvaliteetsed valgud – 85-95% taimsed, 5-15% loomsed.
  • Head rasvad – küllastumata rasvhapped (omega-3, omega-6).

Punase püramiidi toidugrupid:

  • maiustused (otseselt kahjulikud värvained, asendusained, küllastunud ja hüdrogeenitud rasvad, liigne suhkur);
  • krõpsud, friikartulid, soolapähklid (transrasvad, küllastunud ja hüdrogeenitud rasvad, sool);
  • tööeldud liha – viinerid, vorstid, pelmeenid, pihvid (valmistatud luudest, rasvast, kõhredest ja muust ülejäägist, lisatud vesi, zelatiin, sool, suhkur, tärklis, säilitus- ja lisained (värvained);
  • poolfabrikaadid, valmis- ja rämpstoit (sisaldab rohkelt suhkrut, soola, säilitusaineid, värvaineid, küllastunud rasvhappeid
  • gaseeritud magusad joogid (üks 0,5 l pudel sisaldab 6-7 teelusikatäit suhkrut, palju lisaaineid, värvaineid);
  • alkohol ja energiajoogid
  • nn valge värk – valge leib, valge pasta, valge riis (väga vähe vajalikke kiudaineid, lipiide ja steroole).

Miks peaks järgmima Rohelise Püramiidi Dieeti?

Iga 10 sekundi järel sureb maailmas 1 inimene ühesse järgmistest haigustest (WHO andmed):
  • südame- ja veresoonkonnahaigused
  • infarkt, insult
  • diabeet 
  • vähk
  • kroonilised hingamisteede haigused, astma
Nendesese haigustesse suremust on võimalik vähendada tasakaalustatud toitumisega!

Rohelise Püramiidi Dieeti järgides avastad mõne aja möödudes, et sul on:

  • Normaalne kehakaal
  • Kaunis välimus
  • Hea enesetunne
  • Rohkem energiat
  • Parem elukvaliteet
  • Suurem vastupanuvõime haigustele
  • Kõrgem stressitaluvus
  • Hea tervis
  • Nooruslikkus pikema aja vältel
  • Pikem eluiga



  Lisa kommentaar (1)
Tere!
Lisas E-mail on kaitstud spämmirobotite eest, Javascript peab olema sisse lülitatud , - 12:31 17.01.2009
Fiilejatele tähendab (RPD)-Rohelise Püramiidi Dieet.

Ainult registreerunud kasutajad saavad kommenteerida.
Palun logi sisse või registreeru.

 
< Eelmine