Piimadieet

Trki E-mail
Kestus: 1 päev

 
Lubadused: Piimas on palju organismile kasulikke baktereid. Need aitavad puhastada keha mürk- ja jääkainetest. Piimapaastu peetekse vanimaks paastumise viisiks – seda tunti juba keskajal.

Piim on valgu-, mineraalainete- ja vitamiinirikas toiduaine. Piim on kõige lähemal täiuslikult toiduainele. Piimas on täisväärtuslikke piimavalke, piimasuhkrut ehk laktoosi, piimarasva, vitamiine ja mineraalaineid ning teisigi ühendeid. Piim ja piimatooted on väga head kaltsiumiallikad.

Meie piimatööstused toodavad erineva rasvasusega pastöriseeritud piima. Saadaval on 3,5% rasvasusega piim ehk täispiim, 2,5% rasvasusega piim, mida nimetatakse väherasvaseks, ja rasvata piim, milles rasva vaid 0,05%. Täiskasvanutel soovitavad toitumisteadlased juua rasvavaest piima, lastel on parim täispiim.

Vitamiinidest on piimas nii vesilahustuvaid vitamiine B1, B2, C kui ka rasvlahustuvaid vitamiine D ja A. Kui eraldame piimast rasva, eemaldame sealt paratamatult ka rasvlahustuvad vitamiinid. Samas soodustab piimarasvas leiduv D-vitamiin (vähemal määral ka A-vitamiin) olulise mineraalaine, kaltsiumi imendumist piimast.

 

Reeglid:

Sega liitri väherasvase piimaga u 80 milliliitrit värskelt pressitud mahla. Joo segu päeva peale jaotatult ühtlaste kogutena. Värske mahl on oluline, sest toetab piima mürke neutraliseerivat toimet.

Peale piima ja mahla segu joo päeval kuni 2 liitrit naatriumivaest mineraalvett või suhkruta taimeteed – väikeste lonksudena ühtlaselt päevale jaotatuna. Peale selle võid teha päeval ka kaks väikest söögikorda: söö kas ilma soolata keedetud kartuleid või hautatud köögivilju, näiteks porgandit või tomatit.

 

Tervis Pluss




  Lisa kommentaar

Ainult registreerunud kasutajad saavad kommenteerida.
Palun logi sisse vi registreeru.

 
< Eelmine   Jrgmine >