Treeningpäevik

Trüki E-mail

Treeningpäevik – Milleks ja Kellele?


Ei pea olema tippsportlane või tegelema regulaarselt tervisespordiga, et teada:

- missugused treeningkorrad mõjuvad paremini kui teised

- milline trenn mõjutab enesetunnet

- milline südametegevust

- kuidas ennetada ületreeningut.

Selle kõik saab lihtsasti teada, kui võtta vaevaks täita treeningpäevikut. Kirjutad ülesse spordiala, distantsi ning aja. Jälgid oma südamelöögi sagedust hommikul, treeningu ajal ning kui tahad täielikku ülevaadet, siis ka õhtul. Terve päeva jooksul jälgid oma enesetunnet ning teed sellest kokkuvõtte.

Kui kõik sellised andmed on iga päeva kohta olemas, siis on imelihtne need üle vaadata ning analüüsida. Näiteks kui jälgid oma südametööd – kui löögisagedus on juba mitu päeva olnud kõrgem kui tavaliselt, siis võib olla selle põhjustajaks haigus või ületreening. Fiile Treeninigpäevik näitab iga nädala kokkuvõtet.

Pildil on näha, et päeviku täitja on teinud 6 korda nädalas trenni, enesetunne on olnud püsivalt hea, kolmapäevane jooksutrenn tõstis südamelöögi sagedust kuid naljapäevane jällegi alandas seda. On ka seda näha, et täitja kasutab Pulsikella, mis arvestab ka kaloreid, sest kalorikulu on igal treeningul ja inimesel erinev. (Pulsikella olemasolu ei ole vajalik, sest Fiile programm arvutab ise keskmise kalorikulu)

Image

 

Südametuksete ehk pulsi jälgimine on kõige lihtsam ja kättesaadavam viis üldise tervise jälgimiseks, ütleb Eesti Kardioloogia Instituudi direktor kardioloog Jüri Kaik. Umbes kolmveerand tundi tempokat liikumist paar-kolm korda nädalas vähendab pulsisagedust. Treenimise ajal küll pulss kiireneb, kuid selle baasrütm aeglustub. Hästi treenitud inimese süda suudab tõrgeteta töötada erinevate koormuste puhul ning kiiresti taas baasrütmi tagasi saada. Niisugune inimene on terve, tugev ja püsib kaua elujõuline.

Kui sind huvitab kuidas su treeningud mööduvad ning kuidas nad mõjutavad sinu keha, siis soovitame kindlasti kasutada treeningpäevikut.

 




  Lisa kommentaar

Ainult registreerunud kasutajad saavad kommenteerida.
Palun logi sisse või registreeru.

 
< Eelmine   Järgmine >