Kasutajajuhend

Trki E-mail

Kasutajajuhend

Kasutajajuhend seletab lahti, kuidas toimib liikumis- ja kaloraaiprogrammi FIILE kasutamine.

 

Sissejuhatus

FIILE! võimaldab Sul elektrooniliselt sisestada ja jälgida oma toitumis- ja liikumispäevikut ning saada personaalsele kasutajakontole programmilt tagasisidet püstitatud eesmärkide efektiivseimaks saavutamiseks.

Üheks programmi FIILE peamiseks eesmärgiks on pakkuda inimestele lahendusi ülekaalust vabanemiseks. FIILE retsept on lihtne:  “Toiduga saadav energiahulk peab olema väiksem kulutatavast energiahulgast” ehk me peame liikuma rohkem kui sööma. FIILE loojad on sisestanud programmi andmeid sadade toitainete ja retseptide ning kümnete liikumisvormide kohta, mille abil automaatselt genereeritakse analüüs kasutaja päeva toiduainete kogustest ja vahekorrast toiduainete rühmade kaupa. Analüüsi põhjal toob programm välja optimaalse toitumise mudeli ning energiahulga, mis oleks vaja kulutada, et söömine ja liikumine oleks tasakaalus.

Kasutajaks registreerimine

Enne esmakordset programmiga töö alustamist ja selle võimalustega tutvumist, pead kasutajaks registreeruma. Seejärel on edaspidi võimalik süsteemi siseneda kasutajanime ja parooli abil. Programmi avalehe paremast servast leiad lingi Registreeru kasutajaks.

Image

Avanevas aknas pakutakse Sulle võimalus registreerumiseks. Registreerumisel tuleb täita kontaktandmed ning sõlmida kasutajaleping. Pärast kasutajalepingu sõlmimist on loodud Sinu kasutajakonto.

Kontaktandmeid ja parooli saad edaspidi muuta vajutades oma kasutajanimele paremal üleval "Logi välja" nupu kõrval.

Seadistused

Image

Seadistuste all palume Sul sisestada andmed pikkuse, kehakaalu, kehalise aktiivsuse jms. kohta, et programm saaks arvutada Sinu optimaalse kaloraaikoguse, mis oleks vajalik Sinu poolt Seadistustes fikseeritud eesmärgi täitmiseks.

Menüüs Seadistused saad Sa määrata enda igapäevase toitumis- ja liikumispäeviku algus- ja lõppajad. Sul on võimalus valida, kas soovid näha päeviku graafikut, mis näitab visuaalselt süsivesikute, valkude ja rasvade tegelikkus ja soovituslikku osakaalu Sinu organismis. Päeva graafikuga saad tutvuda klikates menüüle Päevik ning kogu nädala graafik avaneb Nädalapäeviku all. Samuti on võimalus valida, kas soovid näha Treeningpäevikut, mis annab Nädalapäeviku all ülevaate Sinu sisestatud treeningutest.


Päevik

Image

Seadistuste all valisid Sa oma päeva algus- ja lõppaja ning Päevikus kuvatakse Sinu päev tunniajaliste intervallidena. Päevik algab Sinu poolt hinnangu andmisega päevale ning hommikuse kehakaalu märkimisega. Juhul, kui Sa Seadistustes ei valinud treeningpäeviku näitamist, siis puudub võimalus märkida hommikust ja õhtust pulssi. Päevikusse andmete sisestamiseks vajuta lingile Lisa>>, misjärel avaneb menüüaken, kus Sa saad valida Retsepte, Toiduaineid ning Harjutusi.

Image

Andmete valimiseks klikka sobiva kirje peal (näiteks Kohuke), seejärel lingil >> ning sisesta kogus grammide kaupa.

Image

Kcal aken jäta tühjaks, sest programm arvutab Sinu kalorikulu ise. Järgmist kirjet sisestades käitu samamoodi. Kui oled kõik antud söögikorra andmed sisestanud, siis vajuta lingile salvesta ning programm kuvab Sulle kogu söögikorra kalorite hulga.

Image

Pärast salvestamist on Sul antud kellaajale võimalus lisada täiendavaid kirjeid. Valesti sisestatud andmete korral klikka antud kirjel ja vajuta punasele ristile ning seejärel salvesta. Kui midagi olemasolevatest muudad/kustutad siis Salvesta nupp asub paremal üleval.

Image

Sobiva retsepti, toiduaine või harjutuse leidmist lihtsustab otsingumootor. Samuti on võimalik otsitavat leida läbi kategooriate menüü. Pärast otsingumootorisse sõna sisestamist vajuta enter või sobiva kategooria valimist klikka nupule otsi (luup).

Image

Juhul kui meie programmis puudub vajalik retsept, toiduaine või harjutus siis saad seda ka ise sisestada minnes vastavalt õigele leheküljele.

Kui Sinu päev algas varem või lõppes hiljem kui päevikus märgitud kellajad, siis vajuta vastavalt kas kõige ülemist või kõige alumist linki Lisa ning saad sisestada koos kirjega ka kellaaja.

Päeviku all on tabel Kokkuvõte, kus Sinu toitumine on ära toodud põhitoitainete – süsivesikud (päevane osakaal peaks olema 60%), valgud (15%) ning rasvade (25%) – kaupa. Toitainete võrdlus Sinu ja soovitusliku normi vahel on  kuvatud protsentuaalselt, grammide ja kalorite kaupa. Samuti on toodud toitumise analüüs erinevate toidukordade vahel. Tabelis olevate antud söögikordade järel on + märgid, nendele vajutades leiad selle söögikorra rasvad, süsivesikud ja valgud.

Image

Klikates tabeli Kokkuvõte all oleval lingil Koostisained avaneb menüü, kus on toodud päevane toitumine toiduainete kaupa.

Sul on ka antud päeva toitumise analüüsi võimalus jälgida graafiliselt (juhul kui valisid Seadistuste all päeviku graafiku näitamise).

Image

Seadistuste all saad valida ka Treeningpäeviku näitamise. Sinna lähevad automaatselt Sinu märgitud harjutused, hinnang, kirjeldus ning Sinu märgitud hommikune või õhtune pulss.

Image

Treeningu analüüs. Seda saab valida ning muuta seadistuste alt. See näitab nädalapäevi ning treeninguid sinu valitud päevadel koos norm kulutatava ja tegelikult kulutatud energiaga. Lisaks Sinu personaalne pulsisageduse vahemik.

Image 

Nädala päevik

Image

Nädala päevik kuvab valitud nädala kõik päevad suures tabelis. Tabeli ülaosas on kuvatud vastavalt nädalapäevale Sinu märgitud hinnang ning kehakaal. Ülejäänud suures tabelis on kirjas kõik Sinu märgitud retseptid, koostiained ja harjutused vastavalt päevale ja kellaajale. Klikates päevanimetusele või kuupäevale, liigud vastava päeva Päevikusse.

Graafik näitab iga nädalapäeva ning vastavalt igale päevale saadud süsivesikute, valkude või rasvade hulka (juhul kui valisid Seadistuste all päeviku graafiku näitamise).

Treeningpäevik kuvab iga nädalapäeva harjutused, pulsid ning enesetunde (juhul kui valisid Seadistuste all treeningpäeviku näitamise).

Retseptid

Image

Siin on näidatud kõik programmis olevad retseptid. Retseptide nimekirjas on näidatud ka retsepti kategooria ning valkude, süsivesikute, rasvade ja kalorite sisaldus retseptis 100 grammi kohta. Sellel lehel saab neid muuta, vajutades retsepti nime peale, ning lisada uusi, kui programmis ei leidu soovitud retsepti.

            Retsepti muutmine

Kui oled otsustanud mõnda retsepti muuta, siis vajuta retsepti nime peale, ning siis avaneb võimalus muuta retsepti nime, kategooriat, tootjat, kirjeldust, portsu suurust, toiteväärtusi ja retsepti koostisaineid. Kui otsustad retsepti mitte muuta siis vajutage nupule „Katkesta“, mis asub vasakul üleval servas koos nupuga „Salvesta“, mis salvestab Sinu tehtud muudatused.

            Uue retsepti lisamine

Image

Uue retsepti lisamiseks tuleb vajutada vasakul olevale „Lisa uus“ tekstile. Nüüd saad kirjutada sisestavale retseptile nime, kategooria, tootja, retsepti kirjelduse ning lehe all saab retsepti kokku panna otsides ja valides koostisaineid ning märkides nende koostisainete mahu grammides. Retsepti toiteväärtusi Sa ei pea sisestama, kui Sinu retsept koosneb olemasolevatest koostisainetest, siis programm arvutab need ise. Kui otsustad retsepti mitte sisestada siis vajutage nupule „Katkesta“, mis asub vasakul üleval servas koos nupuga „Salvesta“, mis salvestab Sinu sisestatud retsepti.

Koostisained

Image

Siin on näidatud kõik programmis olevad koostisained. Koostisainete nimekirjas on näidatud ka koostisaine kategooria ning valkude, süsivesikute, rasvade ja kalorite sisaldus koostisaines 100 grammi kohta. Sellel lehel saab neid muuta, vajutades koostisaine nime peale, ning lisada uusi, kui programmis ei leidu soovitud koostisainet.

            Koostisaine muutmine

Kui oled otsustanud mõnda koostisainet muuta, siis vajuta retsepti nime peale, ning siis avaneb võimalus muuta koostisaine nime, kategooriat, tootjat, kirjeldust, portsu suurust ja toiteväärtusi. Kui otsustad koostisainet mitte muuta siis vajuta nupule „Katkesta“, mis asub vasakul üleval servas koos nupuga „Salvesta“, mis salvestab Sinu tehtud muudatused.

            Uue koostisaine lisamine

Image

Uue koostisaine lisamiseks tuleb vajutada vasakul olevale „Lisa uus“ tekstile. Nüüd saad kirjutada sisestavale koostisainele nime, kategooria, tootja, koostisaine kirjelduse ning koostisaine toiteväärtused, mis peaksid olema ostetud toote pakendil. Kui otsustad koostisainet mitte sisestada siis vajuta nupule „Katkesta“, mis asub vasakul üleval servas koos nupuga „Salvesta“, mis salvestab Sinu sisestatud koostisaine.

Harjutused

Image

Siin on näidatud kõik programmis olevad harjutused. Harjutuste nimekirjas on näidatud ka harjutuste kategooria ja energiakulu. Sellel lehel saab neid muuta, vajutades harjutuse nime peale, ning lisada uusi, kui programmis ei leidu soovitud harjutust.

            Harjutuse muutmine

Kui oled otsustanud mõnda harjutust muuta, siis vajutage harjutuse nime peale, ning siis avaneb võimalus muuta harjutuse nime, kategooriat, kirjeldust ja pulsisagedust ning energiakulu. Kui otsustad harjutust mitte muuta siis vajuta nupule „Katkesta“, mis asub vasakul üleval servas koos nupuga „Salvesta“, mis salvestab Sinu tehtud muudatused.

            Uue harjutuse lisamine

Uue harjutuse lisamiseks tuleb vajutada vasakul olevale „Lisa uus“ tekstile. Nüüd saate kirjutada sisestavale harjutusele nime, kategooria, kirjelduse ning lehe all saab märkida pulsisageduse ja energiakulu. Kui otsustad harjutust mitte sisestada siis vajuta nupule „Katkesta“, mis asub vasakul üleval servas koos nupuga „Salvesta“, mis salvestab Sinu sisestatud harjutuse.

© 2008 fiile.ee – Ilus ja Terve Fiile OÜ




  Lisa kommentaar (1)
Retseptid
Lisas E-mail on kaitstud spmmirobotite eest, Javascript peab olema sisse llitatud , - 23:41 17.03.2016
Tere! 
 
Tekkis ksimus, et miks pole retseptidel kirjeldust juures, et kuidas seda valmistada?

Ainult registreerunud kasutajad saavad kommenteerida.
Palun logi sisse vi registreeru.

 
< Eelmine   Jrgmine >